सहरमुखी आर्थिक विकास र यस्को परिकल्पनामा २०७३/७४ को बजेट !!


मुलुकको आर्थिक समृद्धिको परिचयका रूपमा रहेको सहरी विकास योजनामा हामी पछाडि परे झैं अनुभव भएको छ । पछिल्लो तथ्यांकअनुुसार नेपालका ४२ प्रतिशत जनता नगरपालिका क्षेत्रमा बसोबास गर्छन्, नगरपालिका भन्नासाथ सहरी क्षेत्र भनेर बुझ्नु भने हुँदैन । राजधानीका काठमाडौं, ललितपुर र भक्तपुर प्राचीन सहर हुन । तर, यी सहर भूकम्पबाट थिलथिलो भएको अवस्था छन् ।

पूर्वको विराटनगर साविकदेखि नै औद्योगिक नगरीका रूपमा परिचित सहर हो । बिर्तामोड, धरान र इटहरी छिट्टै विकास भएका सहर हुन् । भद्रपुर आफ्नो अस्तित्वसँगै लडिरहेको पुरानो सहर हो भने दमक नयाँ उदाएको सहर हो । राजविराज पनि यसरी नै अस्तिवकै लडाइँमा भएको सहर हो, अर्कातिर लहान नयाँ उदाएको सहर हो ।

जनकपुर ऐतिहासिक नगरी भए पनि पूर्वाधारको निकै अभाव महसुस हुन्छ । वीरगन्ज नेपालको आयात–निर्यातको मूल नाका मानिन्छ । भरतपुर–नारायणगढ पनि छिट्टै विकास भएको सहर हुन् । बुटवल सम्भवतः हाल नेपालकै सुन्दर सहरको श्रेणीमा पर्छ । पोखरा पर्यटकीय सहर हो ।


यसबाहेक हेटौंडा, भैरहवा, नेपालगन्ज, वीरेन्द्रनगर, धनगढी र कञ्चनपुरजस्ता नेपालका परिचित सहरहरूले मुलुकको समृद्धिको पहिचान बनाएका छन् । यी केही प्रतिनिधिमूलक र ठूला सहरमात्र हुन् । साना र भर्खर उदाउँदै गरेका साना तथा मझौला सहरहरूको संख्या पनि उल्लेख्य छ । जनआन्दोलन–२ पछिका बजेटलाई नियाल्दा सहरी विकासका केही योजना निर्माण भएको र यस क्षेत्रमा लगानी आरम्भ भएको पाइन्छ ।

चालू आर्थिक वर्ष ०७३/७४ को बजेटमा तराईका महेन्द्रनगर, धनगढी, गुलरिया, नेपालगन्ज, तौलिहवा, सिद्धार्थनगर, परासी, वीरगन्ज, कलैया, गौर, मलंगवा, जलेश्वर, जनकपुर, सिराहा, राजविराज, इनरुवा, विराटनगर र भद्रपुरमा सडक, ढल, खानेपानी, नवीकरणीय ऊर्जा, बसपार्क, मनोरञ्जन पार्क, शिक्षा तथा स्वास्थ्य क्षेत्रका आयोजना छनोट गरी सञ्चालन गरिने कुरा व्यक्त भएको छ ।


यसअनुसार ती सहरमा सघन सहरी विकास कार्यक्रम सञ्चालन गरिनेछ । यसका लागि ९ अर्ब बजेट विनियोजन गरिएको छ । यसैगरी हुलाकी राजमार्गका १० नयाँ स्थानमा आधुनिक सहर विकास गर्न स्थान पहिचान, विस्तृत परियोजना प्रतिवेदन तयारी र पूर्वाधार निर्माणका लागि १ अर्बभन्दा बढी रकम छुट्ट्याइएको छ ।

साथै बजेटले सुर्खेत र प्युठानमा आधुनिक सहर निर्माणको विस्तृत अध्ययन गर्ने पनि लक्ष्य लिएको छ । यसरी स्थान विशेष तोकेर सहरी विकासका एकीकृत प्याकेज सुरुवात गर्ने परिकल्पना गरिएको छ, जसले त्यस क्षेत्रको आर्थिक विकासमा कोसेढुंगाको काम गर्नेछ ।


यसैगरी चालू आर्थिक वर्षको बजेटमा आगामी पाँच वर्षभित्र काठमाडौंमा १ लाख रोपनी क्षेत्रफलमा स्याटलाइट सहर निर्माण गरिने र गोरखाको पालुङटारलाई केन्द्र मानी मस्र्याङ्दी आसपासका क्षेत्रमा स्मार्ट सिटीको गुरुयोजना निर्माण गरी कार्यान्वयन गर्ने लक्ष्य राखिएको छ ।

यसैगरी वालिङ, लुम्बिनी र डडेलधुरालगायतका १० सहरलाई आधुनिक एवं समृद्धि स्मार्ट सहरका रूपमा विकास गर्ने बजेटको लक्ष्य भएको देखिन्छ । यसअतिरिक्त एक सहर एक पहिचानको अवधारणाभित्र इलाम, जनकपुर, लिवाङ, तानसेन, धनगढी, त्रियुगा, गोरखा, जाजरकोट, रुकुमकोट, थाहा नगरपालिका, सिराहा, चन्दननाथ, दमक, बर्दिबास र भरतपुरलगायत १५ सहरलाई समेटिनेछ ।

भूकम्पबाट मुख्य प्रशासनिक भवन सिंहदरबार मासिने अवस्थामा छ । यसै समयमा बबरमहलमा बहुतले प्रशासनिक प्लाजा निर्माण गर्ने पनि सरकारी योजना छ । यी योजना कागजी नहुन्, व्यवहारमा रूपान्तरित हुन् भनी कामना गर्नुको विकल्प छैन ।

हाल नेपालका प्रायः सबै सहर नगरपालिका घोषित भएका छन् । सहरोन्मुख गाउँहरू पनि भविष्यमा नगरपालिकामा रूपान्तरित हुने ध्ययले अगाडि बढेका छन् । यसै क्रममा काठमाडौंलगायतका सहरमा बहुतले भवन निर्माण आरम्भ पनि भएको थियो । तर, भूकम्पले त्रास फैलाएको स्थिति छ ।

यसै सन्दर्भमा गत आर्थिक वर्ष ०७२/७३ को बजेटमा विकासको लहर, सुविधासम्पन्न सहरको नारासहित सहरी विकासको २० वर्षे दीर्घकालीन कार्ययोजना तर्जुमा गरी लागू गर्ने प्रतिबद्धता जाहेर भएको थियो । यसैगरी पोखरा, धरान र ललितपुरलाई हरियालीसहितको वातावरणमैत्री सहरका रूपमा विकास गर्ने लक्ष्य राखिएको थियो ।
यस अतिरिक्त आवासका लागि छुट्ट्याइएको जमिनमा मात्र बस्ती विकास गर्न दिने र उर्वर कृषि भूमिको संरक्षण गर्ने नीति पनि लिइएको थियो । तर, पछिल्ला दिनमा भू–माफिया र दलालले जमिनलाई घडेरीमा परिणत गरी बिक्री गर्ने र बाँझो जमिनको आकार बढाउन मद्दत पु¥याइरहेका छन् । सहरीकरणका नाममा उब्जाउ खेतीयोग्य जमिन खण्डीकरण गर्ने क्रम बढेको छ, जुन चिन्तालाग्दो विषय हो ।

ऐतिहासिक सहर विराटनगर स्थापना भएको एक शताब्दी पूरा भएको अवसरमा सडक, खानेपानी, हरियाली, सरसफाइलगायत आधारभूत पूर्वाधार निर्माण गर्ने प्रतिबद्धता व्यक्त गरिएको थियो । यसैगरी सहरनजिक रहेका नदी सफा गरी सभ्य सहरको पहिचान गर्ने कार्यक्रम पनि घोषणा भएको पाइन्छ ।

आव ०७१/७२ को बजेट वक्तव्यमा मुलुकमा २० वटा भन्सार नाका जोडिएका स्थानमा सहरी कोरिडोरको निर्माण गरिने कुरा व्यक्त भएको थियो । हाल निर्माण गरिएका बाइपास सडकले एकातिर सहरको सुन्दरता कायम गर्न सघाएका छन् भने अर्कातिर प्रदूषण घटाउन र ट्राफिक जाम कम गर्न सघाएका छन् ।

आव ०७०/७१ को बजेटमा मध्यपहाडी लोकमार्गमा पर्ने फिदिम, वसन्तपुर, खुर्कोट, गल्छी–बैरेनी, डुम्रे–भन्सार, बुर्तिवाङ, चौरजहारी, राकम कर्णाली, साँफेबगर, बैतडी–पाटन गरी १० स्थानमा नमुना सहर विकास गर्ने कार्यक्रमलाई निरन्तरता दिँदै बजेट व्यवस्था गरिएको थियो ।

हाल कैयन् सहरमा चक्रपथ निर्माणको क्रम चलेको छ । यसै सन्दर्भमा ०७०/७१ को बजेटले पाल्पाको माडी फाँटमा चक्रपथ निर्माण गर्ने कुरा व्यक्त गरेको थियो । हाल काठमाडौंको बाहिरी चक्रपथ पनि निर्माण गरिने कुरा व्यक्त भएको छ । विराटनगरमा पनि चक्रपथ निर्माणको कार्यारम्भ भएको छ ।

तर, यस्ता काम आरम्भ हुने, गुणस्तरीय काम नहुने मात्रै होइन, वर्षौंसम्म पनि निर्माण सम्पन्न नहुँदा सहरले समृद्धिको पहिचान दिनुको सट्टा खण्डहर र कुरूपपनाले स्थान लिने गरेको कटु सत्य हामी सबैका अगाडि छ ।
आव ०६८/६९ को बजेटमा छरिएर रहेका बस्तीलाई एकीकृत गरी हुम्ला, कालिकोट, प्युठान, गुल्मी र म्याग्दीमा घनाबस्ती विकास गर्ने कार्यक्रम घोषणा भएको थियो । सोही वर्षको बजेटमा वीरगन्जमा चक्रपथ निर्माण आरम्भ गरी सहरलाई थप आकर्षक तुल्याउने लक्ष्य लिइएको थियो ।

आव ०६७/६८ को बजेटमा जनसंख्याको ठूलो हिस्सा बसोबासका लागि सहरी क्षेत्रमा केन्द्रित हुँदै जाँदा उर्वर भूमि नाश हुने हुँदा आधुनिक सुविधा सम्पन्न सहर निर्माण र राष्ट्रिय भवनसंहिता लागू गर्ने कुरा व्यक्त भएको थियो । आव ०६६/६७ को बजेटमा काठमाडौं उपत्यकाको चोभारदेखि सतुंगल खण्डको जग्गा एकीकरण गरी आवास योग्य बनाउन पूर्वाधारको विकास गरिने प्रतिबद्धता व्यक्त भएको थियो ।

यसैगरी सो बजेटमा सहरको सुन्दरता कायम राख्ने, हाम्रो सहर सफा सहरको नाराअनुरूप कार्यक्रम सञ्चालन गर्ने र सहरभित्रबाट निस्केको फोहोरको व्यवस्थापन गरिने कुरा व्यक्त भएका थिए । यस्ता कुरालाई कागजी हुन दिन नहुनेतर्फ सबै पक्ष सजग हुन जरुरी छ ।

आव ०६५/६६ को बजेटमा जनमुक्ति अभियानको केन्द्र रहेको थवाङमा नमुना बस्ती विकास गर्ने घोषणासहित बजेट विनियोजन भएको थियो । त्यहाँँ अपेक्षित सहरीकरण हुन सक्यो–सकेन होला ? यस्ता सकारात्मक घोषणा हुने, तर पछि कार्यक्रमले निरन्तरता नपाउने रोगबाट हामी ग्रसित छौं । आव ०६४/६५ को बजेटमा व्यवस्थित आवासगृह निर्माण गरी सहरी विकासमा टेवा पु¥याउनेलाई जमिनको हदबन्दीबाट छुट दिने नीति घोषणा भएको थियो ।

यसरी केही वर्षका बजेट र कार्यक्रमलाई नियाल्दा हामी सहरी विकासका क्रममा अगाडि बढ्न खोजेको प्रस्ट हुन्छ । जे जसो भए पनि व्यवस्थित सहरी विकासले मुलुकको आर्थिक समृद्धिको पक्षलाई उजागर गर्ने कुरामा कुनै द्विविधा छैन । यसर्थ सहरी विकासको नीतिमा सबै क्षेत्र र पक्षले आ–आफ्नो स्थानबाट सघाउनैपर्छ ।


 (साभार: कारोबार)








Share on Google Plus

About Dinesh Lamichhane

"राम्रो भोलिको लागि, आज सिकौं र सिकाऔं" भन्ने उध्येश्यका साथ संचालित, यो बल्ग शिक्षा, सञ्चार, जागरूकता, जानकारी, समन्वय, पुस्तकहरु, कक्षाहरू, आदि र समग्रमा लोकसेवा र कलेजको विद्यार्थी सँग सम्बन्धित ब्लग हो। देशमा बढीरहेको बेरोजगारी र नेपाली प्रशासनमा कमजोर कर्मचारी को समस्यालाई ध्यानमा राखी यो बल्ग निर्माण गरिएको हो । यहाँ हामी सके सके-सम्म सम्पुर्ण बिषयबस्तुहरु समावेस गर्ने प्रयास गरिरहेका छौ। जस्ले गर्दा कुनैपनि लोकसेवाको तयारी गरीरहेका र कलेज पढ्दै गरेका विद्यार्थीहरुलाई धेरै उपयोगी हुनेछ भन्ने हाम्रो विश्वास रहेको छ। तपाईपनि आ-आफ्नो ठाँऊबाट हामीलाई सहयोग गरिदिनुहुन अनुरोध गर्दछौ । तपाई सँग एदी कुनै लोकसेवाको लागी सहयोगी सामाग्रीहरु साथै बिभिन्न संकायका शैक्षिक सामाग्रीहरु छन् भने हामीलाई lcdinesh57@gmail.com र dineshlamichhane57@gmail.com मा मेल गरी सहयोग गर्न सक्नुहुन्छ ।
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment